Denarna spodbuda?
Si dijak ali dijakinja Srednje šole Črnomelj? Občine Semič, Metlika in Črnomelj te vabijo, da oddaš vlogo za denarno spodbudo za šolsko leto 2024/2025!
Kdo lahko odda vlogo? Dijaki, ki so že vpisani v:
– 1., 2. ali 3. letnik kateregakoli programa SŠ Črnomelj
– 4. letnik gimnazije SŠ Črnomelj
Rok za oddajo prijav: 5. november 2024 Kaj potrebuješ? Izpolnjen prijavni obrazec in potrdilo o vpisu.
Več info: Tatjana Zorc, 07 356 53 54 ali tatjana.zorc@semic.si
Prijava na krožek “Ustvarjanje videoigre” 2024/25
Kaj nastane, če povezujemo arheologe 🏺, programerje 💻 in umetnike 🎨?
Ko povezujemo arheologe, programerje in umetnike, nastane izjemna sinergija, v kateri se prepleta bogata zgodovinska resničnost in sodobna ustvarjalna tehnologija. V našem primeru to pomeni interdisciplinarno sodelovanje pri razvoju videoigre, ki se bo posvetila zgodovinski temi železne dobe 🗿 in tako doživela preteklost na sodoben način.
🤝 Tim Srednje šole Črnomelj in Belokranjski muzej Metlika sta prepoznala priložnost za združitev moči pri ustvarjanju te edinstvene igre, v kateri bodo vsi sodelujoči prispevali s svojimi znanji in spretnostmi. Kustos arheolog Kristjan Husič iz Belokranjskega muzeja bo priskrbel za avtentično vsebino in zgodovinsko ozadje, ki bo igri dodalo globino in verodostojnost. Programerji iz 2. ST, pod vodstvom mentorja Žige Gašperiča, člani krožka za programiranje videoigre z vodji Dušanom Vukčevičem, Gregorjem Doltarjem in Tomažem Kuzmo bodo poskrbeli za tehnično izvedbo in razvoj same igre. Umetniški prispevek pa bodo zagotovili dijaki 1. aG 🎶 z mentorico Lavoslavo Benčić, ki bodo oblikovali glasbeno spremljavo.
🎮 Zgodba igre bo temeljila na arheoloških najdbah, ki pričajo o življenju ljudi v Beli krajini za časa starejše železne dobe, vendar bo pripoved oblikovana na način, ki bo igralcu ponudil fantazijski pobeg v preteklost in hkrati poučno izkušnjo. Tako bo igra izstopala po vsebinski globini in inovativni izvedbi, saj bo združevala izobraževalni in zabavni vidik v zanimivo ter privlačno celoto.
📅 Krožek se izvaja vsako sredo ob 15.30 🕞, v računalnici Srednje šole Črnomelj 💻.
Prijavi se tukaj.
Kako pripraviti dober CV?
💼 Kako napisati top prijavo za delo! 💼
Ko se prijavljaš na delo, upoštevaj tole zlato pravilo: prilagodi svoj CV in prošnjo zahtevam iz oglasa ter podjetju, kjer želiš delati. Daj občutek, da si se res potrudil_a. To je osnova! 😉👇
👉 CV naj bo kratek in jedrnat 📝
Večina delodajalcev ne potrebuje dolgega CV-ja, kot smo jih pisali v osnovni šoli. Raje uporabi preprost, pregleden format, po možnosti na eni strani. Predlogo (template) najdeš na Canvi ali pa ustvariš svoj dizajn – še posebej, če kandidiraš za kreativno delo 🎨! Če nisi grafični oblikovalec_ka, naj bo CV urejen, formalen in enostaven, brez preveč barv in okraskov.
📸 Fotka v CV-ju? Ja, ampak ne selfie!
Če želiš vključiti svojo fotografijo, poskrbi, da je ta profesionalna – ne selfie s počitnic 🌴. Naj te nekdo slika od pasu navzgor na nevtralnem ozadju in v poslovnih oblačilih.
✍️ Prilagodi delodajalcu
Ne naštevaj vseh študentskih del, ki si jih opravljal_a. Raje izpostavi tiste izkušnje, ki so relevantne za razpisano delo. Delodajalca zanima samo, kako lahko tvoja preteklost prispeva k uspehu podjetja.
✅ Slovnično pravilno!
Tvoj CV naj bo brez napak. Uporabi orodja, kot sta Besana za slovnico in CVJT za vejice. Če boš predložil_a brezhiben CV, boš pokazal_a, da si natančen_a – to pa je ključna lastnost! 💯
📧 Spremno pismo je nujno
Vedno priloži motivacijsko pismo, v katerem jasno in konkretno poveš, zakaj želiš prav to delo. Ne dajaj občutka, da iščeš samo “službo”. Pokaži strast za točno ta projekt in podjetje 🚀. Pismo naj ne bo ponovitev CV-ja in naj ne presega ene strani.
💡 Izpostavi, kaj lahko ti doprineseš
Ne piši o svojih hobijih, kot so ribolov ali kolesarjenje 🚴, razen če to koristi delodajalcu. Pojasni, kako tvoje spretnosti in izkušnje ustrezajo delu, ki ga iščejo.
📋 Dokumenti in priponke
Ne pozabi priložiti vseh zahtevanih dokumentov (npr. potrdilo, da si mladinski delavec_ka). Ko pošiljaš prijavo po mailu, preveri, da so vsa imena pravilna, sporočilo brez napak in da so priponke dodane. 📎
Kateri študijski programi so in?
Trendi se spreminjajo in preoblikujejo s prihodom novih generacij 👩🎓. Enako je s študijskimi programi v Sloveniji, pri katerih lahko vidimo njihovo priljubljenost glede na zanimanje bodočih študentov zanje. Kateri študijski programi so v tokratnem študijskem letu najbolj zaželeni? 🎓✨
Pred razkritjem podatkov še ena zanimiva informacija 🧐. Omejitev vpisa za študijsko leto 2024/25 je v sklopu prvega prijavnega roka imelo 110 študijskih programov oziroma smeri (in načinov študija) 📋📅.
Med mladimi je največ zanimanja za:
🎨 umetniške programe in dizajn,
⚽️ programe s področja športa,
🧠 psihologijo,
🏥 zdravstvo in socialno varnost,
🐾 veterino,
👮♂️ varstvoslovje,
👶 predšolsko vzgojo,
📚 izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev,
💻 informacijske in komunikacijske tehnologije.
Manjši interes je za področja:
💼 poslovne in upravne vede,
🔧 tehnika,
🏗 proizvodne tehnologije in gradbeništvo,
🌱 kmetijstvo, gozdarstvo in ribištvo.
HITER porast spolno prenosljivih okužb v Evropi
Spolno prenosljive okužbe (SPO) predstavljajo enega izmed najpomembnejših javnozdravstvenih izzivov našega časa 🦠. V zadnjih desetletjih smo bili priča stalnemu porastu primerov po vsem svetu 🌍, Evropa pa ni izjema.
Najnovejši podatki Evropskega centra za preprečevanje in obvladovanje bolezni (ECDC) za leto 2022 kažejo na izjemno hitro širjenje določenih spolno prenosljivih okužb, med katerimi prednjačijo gonoreja, sifilis in klamidija 📈. Poročila opozarjajo na nujnost takojšnjega ukrepanja 🚨, saj te okužbe ne ogrožajo le posameznikov, temveč tudi zdravstvene sisteme in širšo družbo 🏥.
📊 Porast spolno prenosljivih okužb: statistični pregled
Glede na podatke ECDC za leto 2022 je število prijavljenih primerov gonoreje naraslo za neverjetnih 48 % 🚀 v primerjavi z letom 2021. Prav tako je sifilis zabeležil 34-odstotno rast, medtem ko je klamidija narasla za 16 % 📉. Ti podatki so še posebej skrb vzbujajoči, saj so nekateri kazalniki že pred pandemijo COVID-19 kazali naraščajoče trende 📆. Pandemija je začasno omejila dostop do testiranj in zdravstvenih storitev, kar je privedlo do navideznega znižanja števila primerov. Z vrnitvijo običajnega družbenega vedenja so se številke ponovno zvišale 📊.
❓ Glavni vzroki za naraščanje okužb
Več dejavnikov je prispevalo k porastu spolno prenosljivih okužb v Evropi 🌐. ECDC v svojih poročilih izpostavlja pomanjkanje ustrezne spolne vzgoje 📚 kot enega ključnih razlogov. V številnih evropskih državah spolna vzgoja še vedno ni vključena v šolske programe na zadostni ravni, kar vodi v pomanjkanje informacij o varni spolnosti 😷, tveganjih nezaščitenih spolnih odnosov in uporabi zaščitnih sredstev, kot so kondomi 🛡️.
Poleg tega stigma, povezana s testiranjem na SPO, še vedno zavira prizadevanja za pravočasno odkrivanje in zdravljenje okužb 🧪. Mnogi se izogibajo testiranju zaradi strahu pred družbeno stigmo ali neprijetnostmi, ki jih spremlja postopek testiranja 🤐.
🦠 COVID-19 in SPO: dodatni izzivi
Pandemija COVID-19 je problem še poglobila. Čeprav so omejitve gibanja začasno zmanjšale število spolnih stikov 💔, so hkrati omejile tudi dostop do zdravstvenih storitev. Številni posamezniki niso mogli dostopati do testiranj, kar je povzročilo, da so se okužbe kopičile neodkrite 🔬. Z odpravo omejitev so se »nevidni« primeri začeli pojavljati, kar je povzročilo skokovito rast okužb 📈.
🚑 Nujnost izboljšanja dostopa do testiranj in zdravljenja
Zaradi hitrega širjenja spolno prenosljivih okužb, predvsem gonoreje, strokovnjaki pozivajo k nujnim ukrepom ⚠️ za izboljšanje dostopa do testiranj in zdravljenja. Gonoreja je še posebej problematična zaradi razvoja odpornosti proti antibiotikom 💊, kar povzroča veliko skrb glede prihodnosti njenega zdravljenja 🏥.
🔑 Pomembnost izobraževanja o spolnem zdravju
Izobraževanje o spolnem zdravju je temelj za preprečevanje SPO 👨🏫. Pomanjkanje spolne vzgoje pomeni, da mladostniki in odrasli ne prejmejo potrebnih informacij za zaščito pred SPO. Prizadevanja za boljše ozaveščanje so ključna 🗝️, saj pomanjkanje informacij povečuje tveganje nezaščitenih spolnih odnosov 😷.
Nekatere države že uvajajo ukrepe za izboljšanje spolnega zdravja med mladimi. Na primer, Francija 🇫🇷 je uvedla brezplačno distribucijo kondomov za mlade med 18. in 25. letom 🎁, kar se je izkazalo za učinkovit ukrep. Takšni pristopi so primeri dobre prakse, ki bi jih morale upoštevati tudi druge države.
Kako statistična analiza prepozna uporabo ChatGtp-ja?
Uporaba generativne umetne inteligence je močno prodrla tudi na področje izobraževanja 📚🤖. Največ skrbi je vzbudila njena uporaba pri pisanju esejev ✍️, odgovarjanju na esejska vprašanja in podobnih nalogah. Le malo pozornosti pa je bilo zaenkrat usmerjene v goljufanje na testih z izbirnimi odgovori. Če si mislil, da je tu uporabo umetne inteligence nemogoče prepoznati, te bodo rezultati nedavne raziskave šokirali 😲.
a), b), c) ali d)?
Raziskovalci in zaposleni v vzgoji in izobraževanju 👩🏫 so že pričeli izkoriščati orodja za prepoznavanje rabe umetne inteligence, kot je Turnitin 🖥️. Vendar so se do sedaj bolj ukvarjali s tem, kako goljufanje s ChatGPT prepoznati pri pisanju esejev in odgovorov na vprašanja odprtega tipa 📝. Raziskava, objavljena v znanstveni reviji Journal of Chemical Education 🔬, pa predstavlja prvi poskus zaznave goljufije na testu z izbirnimi odgovori, kjer je treba med podanimi možnostmi le obkrožiti pravilnega. S specifičnimi statističnimi metodami so dosegli presenetljivo dobre rezultate 📊.
🧠 Na verjetnost pravilnega odgovora vplivata dva dejavnika
Osnova modela je predpostavka, da na verjetnost pravilnega odgovora na testu vplivata dva dejavnika: kako težko je vprašanje in kakšne so sposobnosti študenta 🧑🎓. Raziskovalca sta nato zbrala rezultate izpitov v obsegu petih semestrov – preko 1.000 izpitnih vprašanj sta vnesla v ChatGPT in nato primerjala rezultate študentov z odgovori ChatGPT. Podroben pregled rezultatov izpita je pripeljal do pomembnih ugotovitev 🔍.
❌ Povprečno število točk ne pove dosti
Povprečno število zbranih točk na izpitu ali kak drug preprost statistični parameter ni dovolj za prepoznavo uporabe ChatGPT 📉. Ta je namreč nekatera vprašanja vedno odgovoril pravilno, druga vedno napačno. Skupno oceno ChatGPT je tako nemogoče razločiti od odgovorov študentov. Kot pojasnjujeta raziskovalca, ChatGPT le generira vsebino – a ta ni nujno pravilna ❓. Gre za preprost generator odgovorov in osebi, ki vsebine predavanj ne razume, se zdi, da gre za pravilne odgovore 🤔.
💡 Povprečen študent ima manj težav z lažjimi odgovori
Z nekaj statistične analize 📊 sta raziskovalca vendarle uspela jasno razločiti med vzorci, ki so značilni za ChatGPT, in tistimi, ki so posledica običajnih odgovorov študentov. Na izpitih je na primer običajno, da najboljši študentje večino lahkih in večino težkih vprašanj rešijo pravilno 🎯. Povprečni študentje pa pravilno odgovorijo le na nekaj težkih in na večino lahkih vprašanj 📝. Izkaže se, da ChatGPT včasih odgovori napačno na vsa lahka vprašanja ❌ in pravilno na vsa težka ✅ – nekaj, kar je za študente povsem neznačilno. S pomočjo teh razlik sta raziskovalca lahko zaznala uporabo ChatGPT s skoraj 100-odstotno natančnostjo 📌.